Het regent pijpenstelen. Anna en juf Vera moeten door de regen, want het lokaaltje waar Anna leert werken met haar nieuwe brailleleesregel ligt in het gebouw aan de overkant van de grote speelplaats. Ze zetten het op een rennen tot Anna, tot verbazing en ergernis van juf Vera, plots stopt. Zo worden ze kletsnat! Maar dat deert Anna niet, ze staat stil en luistert. Na een poosje zegt ze: ‘luister eens... eindelijk regent het nog eens luid genoeg zodat ik, nu ik de huizen niet meer kan zien, ze wel kan horen. De regen klinkt overal anders en nu zie ik weer hoe hoog de gebouwen en hoe verschillend hun daken zijn.’ Juf Vera staat nu ook rustig stil en verwonderd luisteren ze samen.
Eens aangekomen in de klas wordt de laptop bovengehaald. Anna is best trots dat ze op de laptop met haar leesregel kan werken. Bij juf Vera leert ze steeds meer sneltoetsen. Zo kan ze in de klas de spellingsoefeningen, dictees en haar oefeningen begrijpend lezen al helemaal zelf op haar laptop maken.
Van juf Ellen en juf Sofie krijgen ze in de klas elke dag taakjes voor rekenen en taal. Anna vordert goed in haar werkboek rekenen. Het liefst doet ze oefeningen waarbij ze ook reliëftekeningen kan aftasten. Op die manier begrijpt ze haar opdrachten beter en stiekem vindt ze het ook fijn om alleen met juf Ellen te werken, die haar stap voor stap door de figuren loodst.
Morgen leren ze over de werelddelen, de zeeën en oceanen. Ze verheugt er zich al op om de wereldbol te verkennen!
Omdat het slecht weer is, kiest Anna ervoor om tijdens de speeltijd binnen te blijven. Samen met Maarten luistert ze naar muziek en bespreken ze uitvoerig welke liedjes ze cool of stom vinden. De speeltijd is altijd te kort en Anna treuzelt extra om terug naar klas te gaan. Er staat lezen in haar brailleboek op het rooster, maar luisteren naar een boek vindt ze veel leuker, want dat gaat veel sneller!
Om de dag af te sluiten zitten Anna en haar 6 klasgenootjes samen met juf Sofie en juf Ellen rond de tafel. Ze blikken al even vooruit naar de les over de wereld morgen.
Als de klasdag voorbij is, pakt Anna haar witte stok en volgt ze netjes het aangeleerde parcours om naar de leefgroep te gaan. Gelukkig regent het niet meer, want zo is het toch makkelijker om de gidslijn te volgen en het tikken van haar stok te horen.